Зелените технологии вече са навсякъде и идва въпросът знаете ли какво да купите?  Ето някои насоки

1 Флекси фюъл
Кола, която се движи с нормален бензин или етанол (в различни проценти)
Плюсове: Можете да си направите етанол и вкъщи – това си е алкохол от зърно. По-евтин е от бензина и не е толкова вреден за околната среда
Минуси: Етанолът намалява вредните емисии, но пък модерните фермери произвеждат достатъчно такива. Освен това колата няма такава мощност на етанол, а и трудно ще намерите подобно гориво. Все още не е ясно дали е добра идея или не
На снимката: Бентли флекси фъюл Континентал
 
2 Електричество
Возилото се задвижва изцяло от електричество
Плюсове: Никога няма да плащате за бензин.
Минуси: Нуждаете се от гараж с контакт. Ако ви свърши акумулаторът по средата на пътя – изгаряте. А за да ползвате ток, някой някъде също замърсява. Чудесна е за кратки дистанции
На снимката: Нисан Лийф
 
3 Горивна клетка
Водород под налягане, който реагира с кислород от въздуха, за да произведе електричество, което захранва колата.
Плюсове: Единственият продукт, който се отделя, е вода, а горивото се прави в домашни условия.
Минуси: Скъпо. И макар че водородът е най-често срещаният елемент във Вселената, такива бензиностанции няма. Може би горивото на бъдещето, но не на настоящето
На снимката: Хонда Кларити
 
4 Хибрид
Има много различни системи, но основата е една: бензинов и електрически мотор се комбинират за по-голяма ефективност
Плюсове: Най-доказаният и гъвкав тип зелена кола. Притесненията за живота на акумулатора и препродажбата вече изчезнаха
Минуси: Край с палавото шофиране
На снимката: Фолксваген Джета. Разход – 5.6 на сто градско, 4.9 извънградско
 
5 Чист дизел
Зелената кола на Европа, която вече влиза и в Щатите
Плюсове: Около 30 процента повече изминато разстояние с един литър гориво, при това за същите вредни емисии
Минус: Хибридът е по-чист, но пък тук има повече забава от шофирането
На снимката: Шевролет Круз дизел. Разход – 5.1 извънградско
 
Рон Хауърд
Влизаме в кокпита с режисьора на автофилма на есента - С пълна газ 
 
Историята на автомобилните състезания е изпъстрена с готови сценарии за Холивуд. С пълна газ използва съперничеството във Формула 1 през 70-те между Джеймс Хънт (Крис Хемсуърт) и Ники Лауда (Даниел Брюл). Поговорихме за бензин и гуми с режисьора Рон Хауърд
 
Падаш ли си по коли?
Господи, не! Единствената кола, която съм обичал, е първата, която си купих – Фолксваген костенурка от 1970-а
 
Колко важни са колите във филма?
Всички, свързани с моторните спортове, винаги говорят за коли. Те са нещо живо и постоянно променящо се. С всяка една обиколка е различно и усещането за пилотите. Има нежност. И колективно ниво на висока сексуалност. Ф1 има сексуален заряд
 
Истински болиди ли използвахте?
По-скоро комбинация от историческите оригинали и техни копия. Използвахме истинските Тайрел, Лауда Ферари и Хънт Макларън
 
Катастрофи с висока скорост?
Снимахме състезания само 14 дни, но имаше плашещи моменти. Тези коли са произведени да са издръжливи и лесно управляеми, но това не значи, че нещата не могат да се объркат